skip to Main Content
Email: info@waysandwagons.nl

Creeren van Engaging Content

Storytelling

 

Alles begint met een verhaal…jouw verhaal! Storytelling creeert engagement bij je publiek.

Goede storytelling bevat de juiste elementen van een verhaal in de goede volgorde. Daarbij gebruiken we verschillende methoden om de aandacht van de lezer te trekken en vast te houden.

Storytelling in social media doen wij door de inzet van verschillende middelen passend bij de mediakanalen en aansluitend op de doelgroep.

Toepassing kan zowel in online als offline ruimtes: in je social media platformen, website, winkel of andere fysieke ruimte’ s. Door je verhaal in elke ruimte te delen kun je een optimale customer experience creeren.

Middelen

Met welke middelen vertel je je verhaal? Welke middelen zijn mogelijk? En welke zijn geschikt en passend voor jouw verhaal? 

Bij mediamiddelen kun je denken aan het persoonlijk laten vertellen door een blogger of influencer, denk aan tekst en afbeeldingen, maar ook aan het gebruik van nieuwe technieken, zoals de toepassing van Augmented Reality, Virtual Reality, 360 graden foto en video & Interactieve video. Deze middelen kun je zowel online als in fysieke ruimtes inzetten. 

In een fysieke ruimte, zoals een winkel of museum, kun je ook Beacons als middel inzetten en hiermee off- en online met elkaar verbinden. 

Wij kunnen je helpen met het kiezen en inzetten van deze technieken, zowel op online- als in offline ruimtes als onderdeel van je digitale sociale ecosyteem. Zo creeren we belevingswerelden waar de klant zich kan onderdompelen in een unieke customer eXperience. 

Bij het inzetten van middelen zal er gebruikt gemaakt worden van betaalde media (adverteren), owned media (je eigen mediakanalen, zoals je website, maar ook je eigen social mediakanalen) en earned media ( wat anderen over je posten en reacties van publiek), afhankelijk van het beschikbare budget.         

Social Media Platformen

 

 

Het kiezen van social media platform(en) om je verhaal op te vertellen.

Bij het kiezen van een social media platform dienen we te letten op de doelgroep die je wenst te bereiken en de eigenschappen van de content die je wilt verspreiden (denk aan mobiele weergave, platform features, langere zichtbaarheid van content, het soort interactie wat je wenst).

Co-Creatie

 

Als je echte engagement wilt dan zul je je doelgroep bij je organisatie moeten betrekken. Dat kan door co-creatie.

Bezoekers content laten creeren

Laat je bezoekers zelf content creeren die jij kunt gebruiken in je social media uitingen of geef ze een stem in hoe een verhaal loopt door bv de toepassing van interactieve video.

Geef je medewerkers ook de middelen (mogelijkheden en grenzen) om content te creeren voor jouw bedrijf. Content van mensen onderling (dus niet vanuit je bedrijfsnaam) werkt, net als mond-op-mond reclame, heel goed om je content makkelijk te laten verspreiden. 

 
Back To Top